اخبار و مقالات, نمایشگاه بین المللی ساعت

نمایشگاه بین المللی ساعت

مهم ترین نمایشگاه های ساعت در جهان ، به نام نمایشگاه های بین المللی ساعت ، در مکان های مشخص برگزار می‌شوند.

نمایشگاه بازل سوئیس

یکی از مهم ترین و معروف ترین نمایشگاه های بین المللی ساعت جهان ، بازل ورد است. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه سالانه ساعت در جهان می‌باشد که برگزاری آن در ابتدای بهار در شهر بازل سوئیس می‌باشد. این نمایشگاه قدمت 73 ساله داشته . در سال‌های اولیه تاسیس مراسمی برای خانواده های ثروتمند بوده تا با خرید گران ترین ساعت‌های مچی دنیا به یکدیگر فخر بفروشند. با گذشت 73 سال از تاسیس این نمایشگاه، از 45 کشور دنیا بیشتر از 2100 نمایش دهنده از جمله پیشتازان در صنعت ساعت و جواهرسازی، آخرین محصولاتشان را به  نمایش گذاشته تا بیشتر از 100 هزار تماشاگر را از سراسر دنیا به این ناحیه جذب کنند. هر سال جذاب ترین ساعت‌های این نمایشگاه در قالب 10 انتخاب از طرف هیئت داوران  انتخاب می‌شوند
در ژنو نمایشگاه دیگری هم در این حوزه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه  محصولات لوکس و خاص به مشتریان تعلق دارد به نمایش گذاشته می‌شود. در این مکان جدید ترین محصولات بزرگ ترین شرکت‌های ساعت سازی دنیا در معرض نمایش قرار می‌گیرد. ساعت های تزیین شده با الماس، جذاب ترین و گران‌ترین ساعت‌هایی هستند که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. در این نمایشگاه مسئولان می‌کوشند تا سهم عمده‌ای از بازارهای مهم جهان به ویژه چین را در دست بگیرند و از سایر شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند مانند رولکس عقب نباشند.

نمایشگاه فناوری های پوشیدنی در ایفا:

یکی از معرف‌های کامل ترین و بهترین فناوری‌های دنیا، نمایشگاه فناورانه می‌باشد که این نمایشگاه هرساله در آلمان برگزار می‌شود. البته در این نمایشگاه علاوه بر ساعت، محصولات دیگری نیز که فناوری‌های پیشرفته دنیا در آن‌ها کاربرد دارد، در معرض نمایش قرار می‌گیرند.  برای اولین مرتبه در نمایشگاه شرکت موتورولا از ساعت مچی هوشمند موتو 360 خود رو نمایی شد و قابلیت‌های مختص به این محصول را به صورت عملی برای کاربران به اجرا گذاشت. شرکت ال جی در مقایسه با این محصول،  ساعت مچی هوشمند  LG G WATCH R  را که دارای صفحه نمایش دایره‌ای شکل و ضخامت کم بود  را معرفی کرد. با رونمایی این محصولات مشخص شد که شرکت‌ها نسل جدید ساعت‌های مچی را با طراحی جذاب تری می‌سازند  و  شرکت‌ها در این زمینه با یکدیگر رقابت سنگینی دارند.

نمایشگاه سنگ‌های زمان در انگلیس:

سنگ‌های زمان یا Gems of Time نمایشگاه کاملا ویژه ای در لندن بوده که برای میراث فریبندگی و ساخت ساعت‌های تولید شده از جواهرات گران قیمت جشنی  برگزار می‌کند. این نمایشگاه، در یک فضای کاملا لاکچری و با طراحی دکوراسیونی که هر سال به سفارش بزرگترین طراحان جهان تغییر می‌کنند، برگزار می‌شود. جواهراتی که دراین ساعت‌ها به کار می‌رود موجب افزایش ارزش ساعت های موجود در این نمایشگاه می‌شود. نمایشگاه سنگ‌های زمان، در یک مجموعه به سرپرستی کارا مککی قطعه هایی فوق العاده در سطح بین الملل را جهت نمایان شدن ابتکار و تولید و پرداخت این ساعت ها عرضه می‌کند. این نمایشگاه ترکیب خاصی از مد و فرم از دو دیدگاه معاصر و موروثی می‌باشد.

نمایشگاه فناوری لاس وگاس:

سالانه نمایشگاه فناوری لاس وگاس با نام تجاری CES در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود. میان هیاهوهای این نمایشگاه  و همراه با معرفی پیشرفته ترین مانیتورهای غولپیکر، تلفن‌های همراه و تبلت ها تعدادی از تولید کنندگان، تجهیزات کار آمد تری از جمله ساعت مچی را می‌سازند. آدام زیس رئیس مجموعه smart watch fans 5 ساعت هوشمند را  در آخرین دوره نمایشگاه تحت عنوان بهترین ها معرفی کرد که مشخص می‌کند که درست است عمر چرخ دنده ها تمام شده  ولی زمان ، زمان تاخت و تاز آندروید و آی اواس در قلب ساعت مچی می‌باشد.

نمایشگاه ساعت هنگ کنگ:

نمایشگاه هنگ کنگ بعد از بازل ورد یکی از معروف ترین نمایشگاه های ساعت در دنیا می‌باشد. یکی از بزرگ ترین و معتبرترین و نمایشگاه های فعال در حوزه ساعت جهان، نمایشگاه بین المللی ساعت هنگ کنگ بوده  و برندهای معروف تولید کننده ساعت، انواع محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.در این جا هم مانند تمامی نمایشگاه ها محبوب ترین و معروف ترین ساعت‌ها در فضایی محسورکننده باهم در رقابت هستند. درست است که ارزش و اهمیت ساعت‌ها در نمایشگاه هنگ کنگ اگرچه به اندازه نمایشگاه ژنو یا لندن نیست ولی مخاطبان ویژه خود را دارا است .یکی از قدیمی ترین و مهم ترین نمایشگاه های این منطقه محسوب می‌شود. ارزش  این نمایشگاه به دلیل  وجود گران ترین و مدرن ترین ‌ها در آن است. در حقیقت ساعت‌های جواهر نشان همان قدر در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته که ساعت‌های هوشمند که سیستم عامل پیشرفته دارند اززش بیشتری را دارا می‌باشند.

نمایشگاه ساعت ،طلا و جواهرات در شارجه:

محدوده شیخ نشین شارجه امارات، محل برگزاری نمایشگاه بین المللی ساعت، طلا و جواهرات می‌باشد. تا به امروز 35 دوره از این نمایشگاه برگزار شده  و آخرین دوره آن با مشارکت بیشتر از 450 شرکت کننده داشته است. در این نماشگاه بیشتر از 750 گروه تولید کننده ساعت شرکت داشته که جذاب ترین ساعت‌های خود را در قالب‌های گوناگون و با درجه بندی کیفی متریال به کار رفته در تولید آن‌ها تقسیم بندی کرده و در معرض نمایش قرار می‌گیرند. معمولا انواع کشور‌های موجود در دنیا به صورت گسترده در این نمایشگاه وجود داشته و آخرین نتایج به دست آمده خود را در زمینه ساخت ساعت، زیور آلات، طلا و جواهرات به در معرض دید عموم قرار می‌دهد. هر ساله این نمایشگاه در مساحتی افزون بر 20 هزار متر مربع به مدت دو هفته در مرکز نمایشگاه‌های اکسپوی شارجه برپا می‌شود.

نماشگاه طلا و جواهر استانبول:

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر و ساعت استنابول  سالانه در دو مرتبه در ماه های مارس و اکتبرمی‌باشد. با ارائه فرصت‌های تجاری و شبکه ای منحصر به فرد به حرفه ای های این صنعت، از اروپای شرقی تا آسیای نزدیک روسیه تا شمال آفریقا، از کشورهای مشترک المنافع تا خاورمیانه، تحت عنوان نمایشگاه پیشرو در بخش صنعت ساعت طلا و جواهر معروف است. این نمایشگاه، نقش بزرگی را در توسعه بازار محصولات جدید شرکت ها و به وجود آوردن ارتباطات تجاری جدید با سی سال سابقه ایفا کرده است. می‌توان در این نمایشگاه با آخرین تکنولوژی‌ها در  مواد، ماشین آلات، محصولات و مجموعه‌های طلا ، سنگ های قیمتی، الماس ،نقره،مروارید، ساعت‌های گران قیمت و … آشنا شد.

شما عزیزان می‌توانید جهت خرید انواع ساعت در کرج و سایر نقاط ایران به گالری ساعت شاهرخ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *