اخبار و مقالات, درباره ساعت, نحوه حفظ و نگهداری از ساعت

نحوه حفظ و نگهداری از ساعت

هنگامی که برای خرید ساعت هزینه می‌کنید، باید برای حفظ و نگهداری از آن تلاش کنید. نگهداری از ساعت های مچی کار چندان سختی نیست و رعایت برخی نکات می‌تواند به شما کمک کند تا ساعت خود را بهتر نگهداری کنید. نگهداری بهتر از ساعت، موجب افزایش طول عمر ساعت می‌شود. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید انواع ساعت در کرج و سایر نقاط به گالری ساعت شاهرخ مراجعه کنید.

نکات طلایی برای نگهداری از ساعت مچی

هرچه ساعتی که خریداری کردید با کیفیت تر باشد، رعایت نکات زیر موجب بالا رفتن طول عمر ساعت شما می‌شود. حتی اگر ساعت اورجینال نخریده باشید، باز هم رعایت این نکات موجب می‌شود ساعتتان چند ماه بیشتر عمر کند.

طبق مطالبی که گفتیم، اولین قدم برای مراقبت از ساعت، خریداری ساعت‌های اورجینال و با کیفیت می‌باشد. در ادامه مطلب به صورت مختصر به برخی نکات درباره نگهداری از ساعت مچی اشاره می‌کنیم.

به ساعت خود رسیدگی کنید

اولین و مهم‌ترین نکته برای حفظ و نگهداری از ساعت های مچی این است که به آن رسیدگی شود. یکی از راه های رسیدگی به ساعت این است که پس از هر بار استفاده، آن را تمیز کنید. تمیز کردن ساعت مچی موجب افزایش طول عمر آن می‌شود. این کار فقط به این معنی نیست که شیشه ساعت را پاک کنید، بلکه باید بند و قفل آن نیز تمیز شود. اگر ساعت مچی شما به لوازم آرایشی زنانه آغشته شده است، سریعا با استفاده از یک دستمال مرطوب، آن را تمیز کنید.

علاوه بر تمیز کردن ساعت، لازم است هر چند سال یکبار، آن را سرویس کنید. این سرویس کردن به نوع و مدل ساعتتان بستگی دارد. اما زمان مناسب برای سرویس کاری ساعت، بهتر است هر 2 الی 4 سال یکبار انجام شود. برای اینکه سرویس کردن ساعتتان را فراموش نکنید، می‌توانید آن را در جایی یادداشت کنید تا طبق برنامه این کار را انجام دهید.

آیا می دانید ساعتتان چقدر در برابر آب و رطوبت مقاوم است؟

دومین نکته در نگهداری از ساعت، داشتن اطلاعات کافی در مورد مقاومت ساعت در برابر آب و یا همان میزان ضد آب بودن آن است. اما صرفا این نکته که ساعت شما ضد آب است، اطلاعات کافی برای استفاده از این اکسسوری نیست. ساعت مچی حساسیت زیادی نسبت به رطوبت و آب از خود نشان می‌دهد. در نتیجه برای اینکه بتوانید ساعت خود را در محیط‌های مرطوب استفاده کنید، نیاز است که با مفهوم ضد آب بودن ساعت و مقاومت آن در برابر آب آشنا باشید.

علاوه بر ضد آب بودن ساعت، به بند آن نیز توجه کنید. بند های چرمی در برابر آب مقاومت ندارند و تغییر شکل می‌دهند. به همین دلیل بهتر است ساعت  با بند چرمی را در ارتباط با آب و رطوبت قرار ندهید. حتی اگر ضد آب باشد. هنگام شستن دست‌ها نیز بهتر است ساعت را از دست خود باز کنید. اینکار به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند.

مقاومت ساعت مچی ها در آب

از شیشه ساعت مراقبت کنید

مهم ترین قسمت ساعت ها، شیشه آن می‌باشد. شیشه ساعت قسمت حساسی است که نباید آسیب ببیند. نگهداری از شیشه ساعت ها هم با توجه به نوع و جنس شیشه قرار گرفته شده بر روی ساعت، متفاوت است. درمیان تمام شیشه های ساعت، تنها شیشه یاقوت است که ضد خش بوده و با برخورد اشیا تیز خط نمی‌افتد. دیگر شیشه ها مقاومت ضد خش بودن را نداشته و بعد از خط افتادن، دیگر به شکل اولیه خود باز نمی‌گردند. می‌توان گفت مهم ترین اصل نگهداری از ساعت، مراقبت از شیشه آن است.

از آهنربا و نور خورشید دوری کنید

کارکرد ساعت ها در مجاورت با آهنربا و هر نوع میدان مغناطیسی دچار اختلال می‌شود. میدانئهای مغناطیسی موجب می‌شوند زملن بندی ساعت ها در طول زمان به هم بریزد. بهتر است برای کارکرد دقیق ساعت، آن را از مجاورت با تمامی میدان های مغناطیسی دور کنید. متاسفانه اکثر افراد در این زمینه اطلاعات کافی نداشته و موجب صدمه زدن به باطری ساعت خود می‌شوند.

نور خورشید علاوه بر اثرگذاری بر رنگ و حالت ساعت، بر عمر باطری آن نیز اثر می‌گذارد. یکی از نکته های مهم در نگهداری از ساعت های مچی این است که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. اگر می‌خواهید قطعات به کار رفته در ساعتتان تغییر رنگ ندهد، از قرار دادن آن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.

کاتالوگ ساعت را مطالعه کنید

نکته پایانی در نگهداری از ساعت ها این است که هنگام خرید ساعت، کاتالوگ موجود در جعبه آن را به دقت مطالعه کنید. کاتالوگ ها راهنمای مناسبی برای نگهداری از ساعت های مچی خریداری شده هستند.

توصیه های موجود درون کاتالوگ‌ ساعت، فقط برای همان ساعت مناسب و کاربردی می‌باشد. درنتیجه کاتالوگ را به صورت دقیق مطالعه کنید.

در صورت خراب شدن ساعت می توانید برای تعمیرات ساعت مچی به فروشگاه ها یا نمایندگی های معتبر مراجعه کنید. در این صورت تکنسین مربوطه با استفاده از ابزار مخصوص و دانش و تجربه ای که دارد، مشکل ساعتتان را برطرف کرده و به شما تحویل می دهد. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید انواع ساعت در کرج و سایر نقاط به گالری ساعت شاهرخ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *